Friday, September 24, 2010

sajer citer

salam semua.. salam satu Malaysia! yeaa, harini alhamdulillah masih bernyawa lagi kan diri ini. mulai harini mimi akan menukar gelaran mimi -> aku. kenape aku? sebab macam sedap pulak. aku.. haha. testing testing lagi.. aku.. hehe. dah dah

^_^

pagi tadi aku sekolah macam biasa lah. kate student lagi. wah! suka nak guna student macam student U gituu. hehehh. tapi arini ade solat hajat. almaklumlah kitak ni nak amek spm kan so solat hajat pon dibuat lah tadi. lepas lepas solat hajat masuk kelas. belajar ape tadi first subjek ek? oh yeaa.. bahasa melayu. aku suke sangat ngan cikgu bahasa melayu aku sebab dia sangat sempoi.. tapi an an sebenarnye semua cikgu aku sporting. mane ade yang edak nye lah.. boleh di ajak bergurau senda + berbual + bergurau + wrestling2! *ok tu tipuuee. maaf. tadi cikgu aku ni dia mempersoalkan ketiadaan keunsuran kematangan kepada kami kami. sampai lah tiba tiba dia membuka sesuatu persoalan yang sangat membengongkan kepale hotak aku sampai la ni. dia cakap tempat dudok kami, JB lah tu.. tengah ade banyak masalah. pastu dia tanya kitorang taw tak masalah ape yang tengah melanda johor? so macam tade sape pon kan yang taw. pastu dia kata

"tenguk awak semua, bukan nak taw hal isu semasa, politik.. awak semua ni kena lah ingat yang awak semua ni bakal bakal jadi pemerintah nanti.. ni tidak,, sebuk je dengan facebook dia. amek amek gamba pastu letak kat situu.. cubalah matang sikit, taw sikit ape yang tengah melanda johor ni."

haa. makan lah kan kau 20 sen! haha. tapi lebih kurang camtu lah ayat cikgu. aku pun lupe lupe kelat basah je ni. hehe. pastu sampai laa ni lah kan aku dok pikiaq ape lah masalah johor yang kronik sangat tuu? aishh. kompius aku. lepas tu cikgu tiba tiba tanya..
"kelas ni sape budak perempuan ade pakwe kelas ujung? haish! saya lupe pulak name budak laki tuu."

wahhh.. gamat tak gamat lah kan suasana kelas. pergh! tenguk muka budak2 ni pon aku tak rase yakin dorang ade pakwe.. aish! taleh jadik ni.. kene taw! haha. tibe tibe nak jadi mami jarum lah. wakakka. pedulik haper aku!

lepas tu mase rehat pergi lah bilik bonda pengetua, laga laga pipi.. alahaii. lembut pipi bonda! nak lagi nak lagi! hehe. geram taw! awww! pastu yang dua sahabat aku tuu, nas n pika boleh takot lak nak masuk. hehe. padahal dah biase je masuk. tujuan jumpa bonda senang je, nak mintak duit raye! haha. tak ah. tipu lagi je. kitorang nak mintak izin bonda pinjam dewan sekolah sebab kitorang nak buat jamuan raya. tapi tiba tiba bonda kata sekolah pon bakal buat jugak. so bila pikir pikir balik kan.. baik tunggu sekolah punya jep kan? jimat.. haha. pastu sebelum kuar kami ni memang slalu lah untung, kitorang dapat sampul dut raya. hahahahah. ade isi oke! i like bonda! mwah mwah! haritu sebelum cuti bonda bagi kitorang lolipop sorang 3. baik tak baik lah kan bonda kitorang! kaw ade! haha. *riak sikit je. maaf

lepas rehat lak pergi lah amek gambo budak2 bola tampar sekolah. fuhh. tak bekuah pulak lah kan ketiak aku, haha. panas kot. tunggu mereka. panas nye time tuu. huhu.

then, pergi bilik persediaan. tolong cikgu math kami buat kerja sikit. hehe. ponteng kelas lagi. wuhahah. sampai balik oke? haha. baek kan.

lepas sekolah kami pun pergi rumah teman akrab pika. name dia jaya b. jusco. sedap kan name tu. pika beli barang sikit. barang dalaman yang tak dapat dicoretkan di sini lah semestinyer. hehe

tiba tiba perut lapar, so semua pun pergi lah carik kfc terdekat. dapat ayam 2 ketol balik umah terus tidoq. haha. selekeh kan?

ha lepas tu.. penat dah nak menaip ni. hehe
k lah mimi FULLSTOP
FULLSTOP with much love : mimiSAJA

No comments:

COPYRIGHT@belog ini hak milik terpelihara daranya untuk mimisaja.blogspot.com sahaja tahu!