Tuesday, September 28, 2010

misteri penjual ikan masin

salam semua. salam satu Malaysia. diam tak diam dah nak masuk bulan 10 dah.. lagi 2 bulan je tinggal nak masuk tahun baru. sedih pulak rasenye nak meninggalkan zaman persekolahan yang best + indah ni. tertikam pulak otak aku ni mase puan dashimah tanya macam ni kat aku, nas n pika

"macam mane lah kalau awak semua ni berpisah yer?

tanak pikir lah.. bikin sedih je watpoo. dah dah ni entry pasal ikan masin aku dok citer ni pulak. hehe

^_^

cerita bermula pabila ada lah sorang mak cik kat kawasan perumahan aku ni. dia ni jual ikan masin. 5 paket rm10. then sepeket ade lah dalam rm2 gitu an. tapi mak cik ni bijak dia tak jual sepeket dia jual terus 5 peket yang siap di ikat! wah! makcik ni bijak pulak! adehh..nak dijadikan cerita.. sumpah aku cakap mak cik ni memang sangat mystery gilak. dia suke noh muncol secara tiba-tiba and cakap

"dekk, nak beli ikan masin? ikan ... ni ade.. ni ade.. bla bla"

tapi masalahnye.. mase first tyme fine aku beli jugak sebab macam kesian kat mak cik tu kan.. orang susah kot.. berniaga ape salah derma jelah kan.. ikan masin lain citer.. tapi dahla sekali rm10 dpt 5 peket. peh saper lah yang nak makan ikan masin banyak tu an.. tapi cube kau orang bayangkan an.. selang wpe minggu makcik ni dtg balik.. yang menjadik pelik tu mak cik ni akan force aku beli jugak ikan masin dia tu walaupun aku ke spe2 ke cakap tak pe lah kan. tak nak beli.. sampai la ni ade lah dalam wape puloh peket dah ikan masen dalam fridge aku tu.. adehh. parah parah.

yang lagi memarahkannye.. tadi aku tengah solat.. tiba tiba mase rakaat last.. adek aku masuk.. aku dah bedeba je lah kan sebab pelik asal adek aku masuk tapi dok tercegat kat pintu je.. sesudah beri salam *tak sempat nak bace doa haa. dia terus bagi tahu aku dengan nada risaunye

"mimi! ade makcik jual ikan masin datang ni.. aduihh, dia masuk pulak tu.. skang ade kat tingkap, macam mane ni? dah cakap dah tak nak tapi dia force adek.. mimi cepat lah gi tengok kan.."

aku dengan maseh bertelekong dah agak ni mesti makcik yang sama! amboi makcik makin maju skang men cereboh masok umah orang pulak dia ea. adehh. aku terus lah amek rm10. pastu ckp ngn adek soh beli jelah kan. itupon dia suroh aku lagi. aku pun dengan memakai telekong nye *padahal tgh pakai singlet kat dlm sebab tu cover.wuhaha pergi lah kat tingkap. sumpah scary!aduihh. ape lagi aku bayo beli jelah kan..

pastu dah beli tu aku gi lah tandas.. nak mandi. adek aku pun ikut masuk bilik jugak.. pastu aku suh adek aku tutup tingkap depan tadi.. tiba tiba dia jerit..

"mimi! makcik tu dah disappear! "

ta pasal pasal adek aku kena b*d*h ngan aku lam tandas! mesti lah makcik tu dah kuar dek oi.. takkan lah dia nak stay kat tingkap umah kite jer.. aduiii.. kesudahannye, makcik tu mesti dah taget rumah aku ni rumah utama untuk dia jual ikan masen dia tu...

parah parah.. lame lame makin masen lah aku :)

k lah mimi FULLSTOP

FULLSTOP with much love : mimiSAJA

No comments:

COPYRIGHT@belog ini hak milik terpelihara daranya untuk mimisaja.blogspot.com sahaja tahu!