Saturday, October 2, 2010

aku makan dengan bangganya!

salam semua. salam satu Malaysia. harini wape haribulan? oh 2 oktober.. kita masih beraya kan kan? hee. dan nak dijadikan cerita sekolah aku buat jamuan hari raya a.k.a kelas terbuka. haha. kenape kelas terbuka? sebab semua kelas kena buat ala ala open house.. dan cikgu cikgu akan beraya dari satu kelas ke satu kelas.. oke.. sangat ta adel. jadi tanpa mengira terma dan syarat yang dikeluarkan oleh pihak sekolah yang menyatakan

"pelajar dilarang beraya dari satu kelas ke satu kelas"

budak budak ni pon melakukan inversely propotional punya daripada statement di atas. pika, kawan aku penah cakap

"undang-undang memang di buat untuk dilanggar!"

sangat setujuuu. haha. sebab kalau tak kenapa dia buat? herm. pikir pikir. maseh boleh diterima dalam logic gate aku! haha. jadi dengan juadah yang betimbon aku makan sampai muntah muntah. aku tipu. hampir muntah ade lah. kau bayangkan makanan banyak sangat. tapi sangat rugi sebab ta pergi kelas atas yang ade satay! sedih ni ta dapat makan. sedih. oke mimi kau jangan nak buat muka jibek kau. sangat hodoh walau kau ingat kau comel. tak ah aku memang comel! wuhahahah.

aku makan bertambah tambah. tapi ta boleh lawan budak chinese laki laki yang sorang ni. aku tenguk dia ta berhenti dari mengunyah! aduhh. badan kau memang hebat, makan banyak pon tak gemuk sedangkan aku baru makan dua suap tapi rasa macam dah naik 2 kilo? dimanakah keadilan yang harus dituntut di sini ye? haha.

kami letak tikar kat tengah tengah kelas so that semua boleh telentang macam badak lepas makan banyak banyak. best nye. nasib aku masih waras lah tak telentang kat situ walaupun hampir hampir berkelakuan begituu. hahaha. lepas lepas tu aku rasa jamuan hari raya perdana ni kena buat selalu. tahun tahun depan kena buat lagik. best tau satu hari makan free. haha. sape tak nak.

sempena kelas terbuka ni, aku kena goreng nugget ayamas harga sepuloh hingget. pagi pagi pika dah tepon aku kejut jam 5 pagi. pergh bangun pukol 5 pagi semata mata untuk goreng satu peket nugget! cess. ape kejadahnya itu? jadi aku pon bangun pukol 6. haha. sillica! nasib sempat kan kan kau goreng kalau tak mesti kau terpaksa ikut idea mak cik leha, bawak kuali+minyak dan goreng di makmal dengan menggunakan bunsen burner? haha. bijak!

tiba-tiba dalam pukol 11 gitu budak 5sn2 beraya kat kelas kami. ouh sangat happy dorang datang sebab dapat tolong habiskan makanan yang belambak tu. finee. tipu, aku happy sebab alveoli lama pon ade. wuhaha. *tolong lupakan ayat akhir tuu

konklusinya, aku suka makan! cuma tadi dah mendak agaknya sampai nak tambah tambah makan lagi pon tak boleh. haishh. lepas dah siap siap kemas nak balik aku n budak budak kelas pon amik gamba. macam ape. credit kat najmi. naseb kau ade untuk tolong amek gambar. tapi sedih sebab mase amek gamba, cikgu kelas kami tak de. huhu :(

walau ape ape pon terima kasih lah kat semua budak budak sebab bawak banyak makanan. sampai tak habis dan wajib ditapau masa nak balik. haha. tapi bekal mi aku pada nas. malas nak amek takpelah biar nas makan, dia pendek kena makan banyak banyak bagi tinggi. aku gundut taleh makan banyak banyak. nanti biar kalau kita jalan jalan semua nampak sama je. dan senang nak pinjam pinjam baju. haha.

gambar formal yang tak nak berapa nak formal. hahaha.. cuba tenguk haran nampak sangat kacak! OMG! dan aku terlindung di situ! cess!
semua kena cekik haran sebab dia sangat kuang asam+gula+garam. semua perencah la ade. haha. dan kali ni aku sangat gembira. sebab nampak muka aku! haha :)

aku sangat suka warga kelas aku. semua baik baik dan comel belaka, ahah! tapi kalau ade dua tiga yang tak baik.. itu biasa! haha, aku akan rindu semua sampai bila bila. muah muah lah kat korang.

balik dari sekolah aku ikut bro beli pizza hut untuk cikgu petang. gila tempah sampai 5 kotak yang besar. mewah betul budak petang beraya makan pizza! haha. bau dia pun semerbak betul. nasib je aku dah dapat coolblog. terus diam.dan tu terus ignore je pizza yang dah sedia ada kat sebelah aku yang masin ni. haha. balik je rumah aku terus mandi, solat zuhur dan tido. sampai pokol 6 baru bangon. best nye tidur! aman seketika. haha

k lah mimi FULLSTOP

FULLSTOP with much love : mimiSAJA

No comments:

COPYRIGHT@belog ini hak milik terpelihara daranya untuk mimisaja.blogspot.com sahaja tahu!