Monday, October 4, 2010

budak kadet! jum kawad!

salam semua. salam satu Malaysia. harini entry aku pasal kadet bomba pempuan. kenape aku nak citer pasal ni.. suka hati aku lah kan? hehe.

oh apepaepon, tadi aku makan PizzaHut,bukan domino's pizza atau pizza cikgu rok ai ku. hehe. orang blanje lagi.. kepada orang tu. mekaseh! susah susah aje! haha.

esok pMr bermula. kepade adek adek yang nak amek pmr tu terutama adek aku sendirik, Good Luck oke! jangan nebes2 tak baik untuk kesihatan. relek relek sudahhhh. ngee:)

^_^

citer bermula begini, apabila awal tahun ni budak budak bomba pempuan kelas aku dok menghasot aku aku ni untuk masok bomba sebab tak cukop ahli kalau nak masok kawad. yelah bomba pempuan baru nak tuboh kene lah carik banyak banyak ahli kann. nak dijadikan cerita aku yang sangat bersemangat ni pon masok lah. dan telah berpaling tadah kepada persatuan puteri Islam. sori ustazah..

woshhh! mase tuh ustazah siap carik ni budak-budak PPI yang masok bomba.. tanya lah kan kenapa masok bomba semua. memang ustazah merajuk gila ah ngan kitorang semua. bayangkan eh semua ahli PPI kelas aku semua tuka masok bomba? gila tak meradang lah kan ustazah aku. kesian dia bila pikir pikir balik, tapi nak wat camne.. huhu

sebenarnye, aku ni bukak ahli pure PPI pon. aku ni ahli persatuan ST.JOHN AMBULANCE ! wakakka. mase form3 aku sajer jadik pelarian masok PPI. pastu form5 masok BOMBA! wahaha. gila tak aku ni! men susuke hati jekan tuka tuka persatuan! bukan ape aku ni suka lah nak mencuba semua nye. best tau. aku cuma tak masuk polis je sebab cikgu dorang garang sikit. * nak cakap yang lain tak garang?huihh.tipu

pastu, kalau masok bomba ni kene lah datang setiap ahad untuk latihan kawad. ingat lagi aku mula mula belajar kawad. best tau! aku sangat suka kawad-kawad pasal aku rasa semangat sangat bila kita dapat buat pergerakan yang sama ramai-ramai. aku takkan lupa lah bila ahli bomba laki gabong ngan pempuan n kawad ramai ramai.. sangat semart oke! sumpah tak tipu.. yang paling penting, gegaq noh dataran tu dengan hentakan boot boot kami. ahhh.. rindu mase tu! jom kawad! hehe

orang mesti ramai tak suka masuk kawad terutama pempuan sebab takut hitam.. tapi bagi aku..mase tu yang paling best macam tak kesah kalau hitam pun sebab rasa sangat best.

ha. ade satu hari tu hujan turun so kami tak dapat nak belatih. dengan semangat nye kami belatih dekat balai bestari dekat sekolah *balai bestari tu dia macam tempat tertutup tapi sangat kecit. gila semangat! tu tak termasuk lagi belatih kawad dalam dewan! ahahah. semangat gila!

dan lepas tu, mase tak berlatih sebab hujan.. aku aku yang kejam ni pon pergi lah memulakan aktiviti jahat lagi kejam. mase tuh hujan.. dorang sebok lah main hujan! sumpah macam budak kecik! tak class ah aku main air ujan! ape yang aku buat ialah main air jugak tapi air oren! ye aku ulangi, air oren! haha. nampak tak belaku pembaziran air kat situ! penat je bancoh! haha. tapi sumpah best! tapi yang tak best lepas tu ah.. mase balik badan lekik lekik! tapi aku pedulik ape kan! janji best! ramai jugak mangsa aku mase tu.. tapi aku pun kene jugak ngan dorang, dorang baling ais kat aku! zana lagi best dia masuk kan ais dalam baju aku! geli marrkkk!! adess. rindu lah mase tu!

walaupun kawad kami ni agak hanco tapi tak lah hanco sangat! maseh cantik lagi. yang menyepoilkan nye ade lah lam 3 orang je mase kawad sukan sekolah tu..tapi takpe, kesungguhan budak budak datang kawad bagus! aku rase kalau kita berlatih lagi lama mesti boleh punya kalahkan bomba laki! haha. angan angan mat jenin ni. hehe. papepon, aku akan ingat kenangan kawad ni sampai bila bila, love korang!


kadet bomba pempuan sekolah aku yang pertama punya batch masok kawad! bangga tak bangga? lagi lagi aku yang jadik ketua platun! lagi bangga aku! wuhahahah
k lah mimi FULLSTOP.
FULLSTOP with much love : mimiSAJA

No comments:

COPYRIGHT@belog ini hak milik terpelihara daranya untuk mimisaja.blogspot.com sahaja tahu!