Friday, October 22, 2010

cerita di sana

salam semua. salam satu Malaysia. harini pergi sekolah macam biasa. balik sekolah pon macam biasa. cuma yang luar biasa ialah tadi aku telah menjadi bidan terjun dengan menjadi fasilitator add math. wuhahah. lawak lawak. *sebenarnye wat tiket je sebab nak dudok dalam air-cond! haha

^_^

9 sampai 12 hb haritu, aku ngan kawan kawan yang lain total up semua kira 10 orang lah.. kami kena pergi kursus *ececeh, macam bapak aku pulak kusus kusus ni.haha. kursus ni dianjurkan khas oleh PPD,JB + Yayasan Pelajaran Johor untuk kami kami yang lemah dalam 4 matapelajaran ni- bio, addmath, kimia, fizik. oleh atas itu sebab aku pon terjoin lah jugak.

bila aku ingat, lawak pulak. sebab masa pagi-pagi berangkat ke kursus, dalam perjalanan ni.. aku boleh telupe pulak bawak cemin mata, dey, cuba bayangkan rabun tapi tapi tak ada cemin mata. adekah itu sama dengan jer dengan orang buta? aku rasa ye. sebab tak nampak. huhu. memang aku senyap habis, hilang mati pucuk terus aku punya mood untuk pergi kursus yang akan diadakan selama 4 hari. cuba lagi bayangkan macama manakah perasaan aku menjadi buta selama 4 hari? woahhhh, tu yang aku senyap senyap tahik ayam tu.

tapi kembali pulih apabila ada yang sudi menghantar ke kursus. wahhh!! lega! huhu. sebab kalau tak aku rasa aku akan ikut je mak nas balik rumah lepas hantar kami kami yang lain tu ke sana. huhu. sungguh. tak tipu weh! dan hari pertama setiba-tibanya di sana aku and kami kami yang lain kena kumpul di dewan makan, dan mendengar taklimat peranas lagi berapi dan membara daripada cik baba. oh sapekah cik baba? dia lah yang akan jaga kami kami semua termasuk lah yang drpd sekolah lain-lain kat kursus ni.

hari pertama, aku belajar fizik. petang fizik. malam fizik lagi. hehe. makan makan makan. wah! sedap nye makan! seseungguhnya masa makan lah waktu paling menggembirakan kat sana! haha tetapi masa malam pertama *oit! pikir lain! haha  kat sane, aku dok tido ngan momoi, dak sekolah u2. tapi kitorang tak tido.. kami melakukan project! wuhahahahha.. pojek berstory mori ea! aku tido pukol 3.. macam nak mati nanges aku tawu taleh tido..!! yang momoi boleh tido dengan bangganye pulak. tinggal aku sorang je yang taleh lelap mata. wuhuhuhh. tapi yang best keesokannya bangun awal lak tu, kul 5 dah bangun! haha. hebat aku!

hari kedua, pagi add math pagi makan pagi addmath tengahari makan petang *ade ape dengan petang hari ini? ni yang best nak cerita ni. pada petang hari kedua ni, aku n kami kami ni pergilah padang untuk riadah. nak main netball lah kununNYAH! tapi datang sekumpulan ayam kampung yang nak join jugak main. then kami kami tak kesah lah kan. takpelah nak main sama-sama, tapi tiba-tiba jer dorang bla. so lam fikiran kitorang, lantak lah kan, dia nak main kah tak nak kah, yang penting kami main! wuhaha.. tiba tiba malam aku dapat taw pasal ayam-ayam kampung ni dok mengata kami-kami. eh hello!! ape kes?! sape yang lari dari sape ni?aduyaii. ni bikin panas ni. naseb tak kene terjah! ayoyo.. pastu sambong addmath petang makan petang bergosip malam makan malam ceramah ISKANDAR INVESTMENT?? *taleh taheennn ngantok dah time ni. terus dengar radio guna earfon! haha malam tido..yes! macam tak pecaye hari kedua aku tido dengan jayaKUMARESAN nye! yihaaa!

hari ketiga, pagi kimia pagi makan pagi kimia tengahari makan petang kimia petang main main malam makan malam biologi malam makan. *banyak sungguh makan! yehhaaa :))

hari keempat, pagi biologi pagi makan pagi biologi tengahhari makan tengahhari taklimat petang balik! waahhhhh!!! balik!!! i like!!! dapat jugak balik.. huhu

berikut ialah gambar-gambar sepanjang kat sana, sila lah belek belek, tatap lah puas puas okay! jang sampai tembos sudah lah ye.. hahar

bersama cikgu ad, dia ajaq add math, dan sangat gila lawak! heheh

kebosanan tahap cipan zee

cikgu kimia lambat datang lalu kami pon naik rumah agam punya tingkat yang palin atas dan dan amek gambo! wee~

aku dengan cikgu cikgu kimia yang sangat sporting!! terBAEK! yang pakai spec tu cikgu hisyam, dia yang ajar aku and kami kami kat u2, dia terSANGAT lah lawak! gila lah kalau orang cakap tak lawak, cikgu ni jugak cikgu sekolah MRSM damai jaya. eh betol ke? haha.. ntah kompius aku! and cikgu yang buat peace tu cikgu md. sihat. unik kan nama dia! sangat tertarik ngan tie & nama dia, cikgu ni ajo kat teknik JB
yang ni drpd cikgu md. sihat. oh cikgu, bila masa lak lah ade A+++? haha. cikgu lawak ah! oh yea! kalau saya dapat A+ chemistry tolong bagi coolblog! cikgu dah janji kan? wuhahhaah *kejam sikit 

yang ni pulak dari cikgu hisyam, lagi taleh tahenn.. bila masa lah pulak ade gred A++++ ? wuhahaha..


masa malam terakhir. lagi sikit je nak sama taraf dengan dak tanjong durian rambutan! pesen ape ntah! haha

tiba tiba aku rasa aku dah macam pokok? ape kes? haha


balik balik! gembira sangat sampai muka nampak pelik? aduyyy... depan jusco ni. semua dok pelik tengok kami.. dengan beg beg lagi, mesti dorang ingat budak-budak ni lari rumah takpon kene buang sekolah! haha

p/s: TERIMA KASIH KAT SEMUA PIHAK YANG MENJAYAKAN KURSUS INI, TERMASUK KAT SEMUA CIKGU DAN SEMUA WARGA WARGA YANG BERKENAAN LAH. TENKIU ! MUAH! WINK TUINK WINK ;p

k lah mimi FULLSTOP




FULLSTOP with much love : mimiSAJA

No comments:

COPYRIGHT@belog ini hak milik terpelihara daranya untuk mimisaja.blogspot.com sahaja tahu!