Saturday, December 8, 2012

redha

As salamualaikum wbt

wahhh dah seminggu rupanya aku dah masuk dalam sangkar balik.

ayuh kembali ke universiti, ayuhhh!

misi kali ni untuk meneruskan lagi perjuangan yang belum selasai dan juga yang baru bermula. yes! terutama untuk menguruskan anak-anak buah aku. ye sekarang saja aku ada 299 orang anak buah. kakakkaka

tapi rupanya sikit je anak buah aku, anak buah member member aku lagi banyak 2 3 kali ganda aku pun ada. well then best of luck MTK :)

tapi baru mula mula ni tak adalah lagi masalah besar sangat yang timbul, cuma itulah.. adalah yang memberontak. al-maklumlah kita semua manusia, ada kehendak sendiri. so bila terbit rasa tak puas hati mulalah nak cari pelbagai cara untuk lepaskan rasa yang terbuku dalam jiwa tu katanya.

tapi sebenarnya aku tak berapa berkenan dengan segelintir yang suka cakap belakang. serious talk. aku percaya siapa pun tak akan berkenan orang yang tunjuk baik dihadapan tapi pijak belakang kita. apa masalahnya kalau terus sahaja bertanya depan depan? tanya elok elok masalah yang kita rasa.

aku tak lah tujukan untuk semua je, termasuk diri aku juga. aku pun pernah juga buat kerja tak senonoh ni tapi tulah.. nasihat bersama katanya :)

minggu ni juga walaupun minggu pertama that suppose to be 'minggu santai' tapi tak lah santai mana bagi aku, tapi tak apa.. eden torai nak terima benda benda ni semua. aku sedar tak semua orang suka dengan cara kita, tapi aku percaya satu benda.. hormat tu penting. kalau kita tak hormat orang macam mana orang nak hormat kita, betul tak?

masalah takkan selesai kalau tak dibangkitkan. tapi kenapa perlu dibangkitkan di medium yang tak sepatutnya?  bila tanya semua kata okay, tapi kalau tahu hakikatnya tidak, at least aku mohon suarakan pendapat. bukan nak marah pun. dan semestinya kita boleh fikirkan sama sama penyelesaian yang terbaik untuk mana mana isu berbangkit tu? betul?

kalau kita sombong mendongak ke langit tinggi mana pun, sampai masa kita tetap ada di bawah juga. bawah tanah. jadi fikirkanlah apa guna nak riak sangat ni? haihh

ioldz terima dengan hati yang terbuka and and dah maafkan dah semua yang mengumpat "kami" and harap semua pun memaafkan "kami" kalau ada yang tak berkenan dalam jiwa raga dengan "kami"

well..tak semua orang sempurna. kita semua masih belajar. sama sama menuntut ilmu. kan?


note : rupanya bukan aku sorang je yang kena, zaman sekarang kan. haihh. budak budak makin extreme kelakuan. apa nak jadi. masya Allah

mimiSJ


FULLSTOP with much love : mimiSAJA

No comments:

COPYRIGHT@belog ini hak milik terpelihara daranya untuk mimisaja.blogspot.com sahaja tahu!