Friday, November 16, 2012

syukran,alhamdulillah !

As salammu’alaikum wbt

nota : aku tahu korang kalau baca entry ni mesti terus pergi gambar tak nak baca apa yang aku tulis kan? keji tau.. penat ioldz karang. HAHAHHAHAH

akhirnya selepas seminggu keputusan final exam semester 3 , tibalah masanya untuk bercerita result aku kepada umum. kah kah. kekunun nak buat surprise lah ni? tapi memang tak ada siapa lagi yang tahu berapa sebenarnya pointer aku melainkan family ioldz je. 

gimik je sebenarnya ni.. simpan result dulu seminggu. konon-konon gempak habis result padahal... lebih kepada malu. hahaha. result aku jatuh berdepekkkk 4 tangga kebawah..

but still alhamdulillah, Allah SWT lebih mengetahui, maha Adil.. 

jadi masa malam jumaat lepas, aku cubalah jugak nak check tetengah pagi disebabkan aku tahu aku tak perform bebetul, study pun memain je masa final sem 3 ni, bukan masa final, even sepanjang sem 3 pun study memain.. sebabnya fokus aku lebihkan kepada masalah masalah yang tak sepatutnya bangkit. hahahah. imma busy woman lagi. 

nasyita kamal suruh aku check guna email tapi nebes noks. aku suka check lelambat sikit dari orang. aku nak orang lain tahu dulu result depa dari aku. dari situ baru lah dapat terbitkan rasa surprise kat diri sendiri. haha

cinnnn caaaaa *bebetul aku tak expect much result sem 3 ni akan jadi meletop dan hebat kebabooo tapi alhamdulillah berkat doa semua lah dan rezeki yang diberi-Nya .. rasanya aku berjaya juga mencapai target untuk maintain result walaupun dari segi pointer aku jatuh.. hohohoho. terima kasih yang mendoakan kejayaan aku :)

so nak dijadikan cerita bebangun je pagi tu terus kena pick akak aku yang balik cuti semester break dekat stetsen bas larkin, mulanya nak pergi sendiri tapi tetiba abah pulak kata boleh je pergi ambil akak, so masa dalam kereta aku ceritalah dekat abah, cakap result keluar harini.. 

bersungguh abah suruh aku check padahal aku tak nak check.. pastu abah paksa! kakakakakkaka

dengan menggunakan mobile internet, aku sanggup ni beli internet harian yang 5 hengget tu. terus check email guna phone. first sekali aku terus bagi phone dekat abah. aku tak tengook pun result aku.. takut wehhh :(

aku ingat lagi dulu masa habis exam aku cakap dengan abah, aku memang tak boleh buat exam kali ni lelagi paper statistic. aku cakap bersungguh aku tak boleh buat. dan aku rasa macam aku failed sebab aku emmang tak boleh buat last paper tu.. and aku cakap lah 
"kalau mimi tak dapat DL sorry tau, abah!- me
"takpelah, kalau setiap semester nak dapat DL pun penat. kasi rehat kejap, nanti sem depan dapatkan lah balik DL. haha - abah aku gelak je pastu.
hahahhaha. lawak kan statement abah aku?okay dah berhenti membebel pepanjang. sebab ni lah orang terus click gambar tu! HAHA


alhamdulillah :)
keputusan paling tak dijangka di muka abad ke-20 ni.. kejaiban dunia yang ke lapanpulohtujuh tau result aku ni. alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah. nampaknya Allah SWT masih sayangkan aku. rasa kerdil diri tetiba. nampak kat sini kuasa Allah tu maha HEBAT !

sebab aku memang tak menjangka dapat DL, tengoklah.... sampai biasanya aku buat review pasal paper aku bila habis exam tapi kali ni aku tak buat sebab semua paper aku buat dengan teruk! mimisaja was sad masa tu 


apapun semestinya aku akan tunaikan nazar berpuasa 2 hari yang aku dah cakap bebetul depan dewan taming sari masa tengah hujan lebat ribut taufan 19hb tu *final paper.


insha Allah


life must go on. 


betul lah orang kata



"hidup ni umpama roda, kadang kita di atas kadang kita dibawah. tapi jangan pernah sesekali kita berputus asa! 



FULLSTOP with much love : mimiSAJA

No comments:

COPYRIGHT@belog ini hak milik terpelihara daranya untuk mimisaja.blogspot.com sahaja tahu!