Sunday, April 29, 2012

sakit pula hati kita ni.

Assalamualaikum wbt.

last friday, me with BFFTD pergilah cinema. mulanya nak tengok cerita avengers tapi bila dah sampai kaunter bertukar tukar cerita pula (!) hehe. pening sudah orang yang jaga kaunter tu. dah nak bayar untuk cerita lain tiba tiba nak tukar lagi cerita lain. menyirap sirap lah dia. sampai change duit aku pun dia lupa nak bagi. ini boleh mendatangkan kemarahan? haha

nak dijadikan cerita. kami pun tengok cerita Uncle Usin. yang ada jozan berlakon tu. tahu tak? hmm. tak tahu google sekarang okay? hee

credit to google image


cerita ni mengisahkan pasal spy 13 (zizan) nak selamatkan bapa customer dia yang disahkan koma tapi rupa-rupanya bukan koma, tapi.. jeng jeng jeng.. dan spy 11 (johan) pula sebenarnya bermusuhan dengan spy 13 disebabkan dia kena halau dengan tok guru dia masa zama depa belajar silat. spy 11 ni berpihak dekat musuh yang cuba nak menjatuhkan customer spy 13. nak tahu apa kesudahan dia? haa tengoklah cerita ni.

review aku untuk cerita ni aku bagi 2.5/5 bintang. bukan apa. kalau siapa yang rasa dia memang gembira nak menghabiskan RM10 dengan begitu saja dan senang nak ketawa. boleh lah nak tengok cerita ni. kalau tak.. tak payah lah (!)

bagi aku cerita ni tersangat simple. jalan cerita tu dah nampak dah menarik tapi rasa macam ada yang kurang sikit (!) memang cerita ni yang menyelamatkan keadaan for sure lah jozan. tapi aku pun tak tahu aku gelak tu ikhlas ke tak masa dah lama-lama. mula-mula cerita ni memang aku gelak bersungguh. tapi bila lawak yang ditonjolkan tu berulang ulang dalam setiap scene. bosan lah kita.

rasa tertipu aku dengan cerita ni. sebab apa kena mengena tajuk dia dengan cerita dia? ish (!) ni nak marah ni. kesian nabil ada satu scene je? hehe. walhal dialah uncle usin tu.

hmm. nasib ada jozan.

k lah mimi FULLSTOP.
nota jejarHOT : berfikir sebelum bertindak.
FULLSTOP with much love : mimiSAJA

No comments:

COPYRIGHT@belog ini hak milik terpelihara daranya untuk mimisaja.blogspot.com sahaja tahu!