Thursday, February 24, 2011

Ragam Kita

Salam semua. Senyum comel-comel yok!

^_^

Macam yang kita tahu, manusia ni rambut je sama hitam tapi hati lain-lain. Macam-macam ragam ada. Pilih je nak yang mana, mesti ada punya lah! Ada yang luar nampak baik tapi hati macam nangka busok. Ada yang luar fizikal Nampak kuajo, tetapi hati sangatlah baik. Ada yang perangai macam bapak dajal pon kalah *okay hiperbola di situ, ada yang baik sangat sampai kena tindas pun buat bodoh je, jadi sebenarnya.. apa yang aku nak cakap ek? Aku pun tak tau. HAHA


Jika ikutkan, aku lebih suka mereka yang walau sejahat mana pun luaran nye, tapi dalaman baiknye.. I loike! Aku tak suka orang yang bermuka-muka ni, sebab lagi menyakitkan hati. Ye kan? Ye lah! Depan kita pijak semut pon tak mati, apatah lagi pijak kutu. Erk! Motif? belakang kita jangan kata atuk gajah, bapak gajah, mak gajah segala keturunan gajah pun dia berani pijak, orang yang macam ni sangat bahaya.. boleh merosakkan orang! Ish ish


Ada juga orang yang sangat bercita-cita tinggi, hiperbola sangat apa yang dia nak. Tapi hanya di mulut. Buatnya, tunaikannya.. YANG ADO!

Ni belum masuk yang kuat mengampu, amboi.. manis sangat mulut tu kalah gula-gula kapas. Ape kes? Bahaya kalau ada orang yang macam ni dekat dengan kita, bukan apa.. buatnya kita termakan dengan kata-kata manis gula kapas dia tu, tak ke nayo!

Jadi nak dipendekkan cerita, hidup dekat dunia kena bijak lah kot ek? Jangan tersalah pilih kawan dan musuh. Dan jangan terlalu percayakan orang sangat sebab mungkin kita ingat kita dah kenal betul lah ni dengan dia, memang dah tau faham segala pasal dia..tapi hakikatnye.. 


tapi kita juga kena ingat hati budi manusia ni boleh bertukar-tukar. Apa ingat go go power rangers je yang boleh bertukar? Kekeke

waspada ye! Tapi jangan lah hidup dalam keadaan syak wasangka bebeno! Payah jugak! Hehe.

K lah mimi FULLSTOP


FULLSTOP with much love : mimiSAJA

2 comments:

EZAN IDMA said...

Bleh jadi motivator ni. hehe :) comel gile oke gmbr ghajah tu!!! haha :) and yg pic paling last pon COMEL.

mimi said...

kekeke.. motivator tak bertauliah lah kot, HAHA

COPYRIGHT@belog ini hak milik terpelihara daranya untuk mimisaja.blogspot.com sahaja tahu!