Monday, January 10, 2011

Teluk Rimba + Melaka

salam semua. salam 1 Malaysia :)

tak sabar nak tengok AJL kali ni sebab ada Shahir? HAHA

^_^

sangat seronok sampai tak terjilat jari dan kaki bila dapat bercuti bersama-sama kawan-kawan aku yang sangat cun+comel+devok gitu kan. lagi bertambah teruja ni bila kali ni syazana adilah sayang-ku ikut. i lep u lah darling! bukan apa selalunya dia ni susah sikit nak ikut kami bercuti atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan katanya. herm, naseb kali ni kau ikut kalau tak, i tak nak lep u lah. HEHE
kali ni kami bercuti ke kampung afiqah sayang-ku di teluk rimba. sebenarnya masuk kali ke-3 dah kami bercuti kat sana. hehe. saje je nak menyebuk dekat kampung dia sebab kampung dia ada sawah + dekat :)

Friday January 7, 2011
-seawal jam 8 pagi kami semua sudah mula bergerak menuju ke tol skudai. misi utama nak pergi Melaka Wonderland. risau sangat pagi tu sebab gerimis sepanjang perjalanan. dari rumah-ku-tercinta sampai lah tiba dekat Melaka pun masih gerimis lagi. berbekalkan lontong kering cap warung mak syazana kami singgah di R&R machap *fav place! :) sangat lah sejuk hari tu sebab hujan kot? HEHE. kami sampai di Melaka Wonderland tepat pukul 11 pagi. betul-betul tepat timing tempat ni nak bukak. tapi maksalahnya tak bukak-bukak sampai lah about 20 minutes lepas tu baru boleh beli ticket & masuk & enjoy! kali pertama tengok tempatnya,

'ala.. biasa-biasa je. takdelah besau sangat. kecit je kot? ape yang best

selepas 5 jam berendam + main game yang sangat best!

'woahhh! best GILA seyh. nak datang lagi. boleh ajak family semua pergi sini. yehaaa!

finee, aku manusia biasa. tak tetap pendirian. HAHA. lepas berendam macam hape tak sedar diri masuk kereta terus lentok tidur sampai lah kereta masuk kawasan kampung teluk rimba, tangkak.

kami sampai petang lah jugak, sesampai je kampung, kami terus berpotosut di bendang kepunyaan sape pon aku tak tau lah kan? HEHE. gambar-gambar nye pulak ada dalam camera Syazana jadi tak dapat nak di-Upload-kan ke sini.

okay bebeh. masa untuk makan. haaa. makan jelah kerja kau kan? HEHE. ada tom yam! aku pantang nampak tom yam ni. HEHE. lepas tu ada sardin pedas. gembira tek terkata syazana dapat makan sardin. dah lama dia ngidam kan nak makan sardin. HEHE.

dalam pukul 9 malam kami keluar ke Tanjung. bila ditanya tanjung apa nama penuh, pika kata tanjung banyak je nama dia. sampai aku pun tak hengat. maklumlah lama tak asah. HEHE. bolehlah tahan sejuk kan dekat tanjung! aku macam nak beku tapi macam tak jugak lah masa dekat sini. banyak orang main layang-layang. ada satu layang-layang ni dia lip lap lip lap. sangat cantik bila tenguk dekat awan sebab malam kan. dia punya layan-layang menyerlah habis lah kan. HEHE

Saturday January 8,2011

- anak dara bangun lambat. kenyataan yang tak dapat dipisahkan dengan kami. HAHA. ape kes bangun lambat? penat lah weh. penat makan malam sebelumnya. HAHA. adalah dalam pukul 10 baru bangun lepas tu dengan muka basi tak geti malu terus pergi dapur suap mulut makan lagi. kali ni nenek afiqah masak nasi lemak-sedap-gila-bangang! HAHA. sumpah memang sedap! dari dulu lagi kalau datang kampung teluk rimba kalau tak pekena nasi lemak nenek Mon tidah sah ye! tapi kami ni geti makan tak geti nak tolong. ANAK DARA kan. selekeh sangat perangai ape nak jadi ni? HAHA

dalam masa yang sama, bro&pak njang afiqah pergi menjala. mula nak ikut tapi bila dah bangun lambat nak ikut apa kan? jap lagi dorang sampai umah tengok ikan banyak sangat!!! rezeki kami lah kan makan ikan sungai yang digoreng rangup oleh nek mon. sangat sedap! meratah tak hengat dunia kan? HAHA

lepas makan tengah hari, lepas solat Zuhur kami semua+pak jang afiqah terus kena angkut pergi jalan-jalan alias shopping di Melaka. destinasi pertama, semestinya Jusco Melaka yang baru dibuka tu. sangat lah banyak barang-barang yang nak dibeli tapi tak dibeli sebab rasa macam membazir. banyak je kedai baju yang jual baju comel+cantik tapi tak beli sebab kunun nak kawal nafsu! HAHA. bla lah kau, tapi aku berjaya okay tak beli apa-apa dekat sini. yey!

destinasi ke-2, dataran pahlawan. ouh masa ni tujuan aku hanya satu, mana COOLBLOG weyh! dah ngidam sangat masa ni. tak tau kenapa kan. nasib laling-ku nasyita & syazana jumpa mana kedai nye kalau tak aku balik JB jugak beli dekat Jusco TMN U ni haa. HAHA. kesian afiqah-ku-sayang cari wedges-sedap tak jumpa-jumpa dari dekat Jusco lagi. kesian dia. dah jumpa yang berkenan mesti tak ada size. ape kes haa tokeh? ape daa!
sesampai ke destinasi seterusnya di Mahkota Parade, err betul tak? hehe. kami semua terus menuju ke Pizza Hut. Pak Jang pika belanja. HAHA. Tenkiu pak jang, lain kali boleh belanja lagi ek? HEHE. nas jatuh cinta dengan sorang pekerja Pizza tu, nama dia Ujang. sangat gembira+teruja sungguh nasyita masa ujang ni senyum kat dia masa nak keluar. tak leh tahan time ni. HEHE. lepas tu aku sangat menyirap jugak dengan servis dia. sangat lah lambat.

lama juga kami jalan-jalan dekat MP sebab suka-suki-kami-lah-kan! akhirnya aku tak dapat jugak kawal napsu kan. beli kasut beli baju. tapi pecaya tak aku beli tu hanya habis RM35 je? HAHA. aku beli kasut sama dengan nasyita. warna kasut tu purple+yellow! my FAV colours u olzs! gembira tak terkata lagi bila harga dia cuma RM10 sahaja! i LOIKE!

sebelum balik ke teluk rimba, sempat lagi kami singgah kedai makan dekat area mana aku lupa tapi yang penting nes ice dia sedap tak hengat kan? HEHE. aku makan roti tisu juga. makan lagi? HAHA

sesampai di rumah, ada sesi soal jawab pulak dah. tapi tak lama sebab ada yang penat kan so tidur. aku pulak buat ape? err.. baca novel. best nye novel tu aku lupa pulak tajuk nya. HEHE

Sunday January 9, 2011

-harini semua anak dara bangun lambat lagi tapi yang lawaknya awal-awal pagi bro datang katil kitorang kejut suruh bangun masak nasi goreng tapi sorang pun tak bangkit. haha. malas nak bangun sampai tujuan nak ikut menjala lagi sekali pon tak jadi. HEHE

selepas zuhur, siap-siap terus balik JB. masa perjalanan balik aku terbau jambu dekat dalam kereta, timbul lah rasa mengidam kan? tak habes-habes dengan ngidam kau? aiseh! jap lagi nampak kedai jual jambu terus turun beli lepas tu makan. sangat sedap! lepas kenyang semua tidur except bro lah kan. pika pulak aku tak tau yang penting bila aku bangun tidur dengar dia tengah nyanyi + dah sampai tol skudai. tak senonoh aku! HAHA



@ Melaka Wonderland :)
 *actually, banyak gambar yang diambil sepanjang percutian kami ni tapi tak sempat nak upload lagi atau dengar erti kata lain MALAS. hehe. next time i letak lah u. okayh.

k lah mimi FULLSTOP

mode: tahniah Ana Rafali juara AJL 25! apa-apa pun walaupun Shahir aku tak menang tapi dia dah menang dalam hati peminat dia. Go Shahir :)
FULLSTOP with much love : mimiSAJA

No comments:

COPYRIGHT@belog ini hak milik terpelihara daranya untuk mimisaja.blogspot.com sahaja tahu!